Construção da prática profissional e das mediações documentais do professor documentalista francês | Perspectivas em Ciência da Informação, v. , n. esp, 2009 | 2009 - Brapci
Perspectivas em Ciência da Informação, v. , n. esp, 2009

Construção da prática profissional e das mediações documentais do professor documentalista francês

Resumo: For these last twenty years, the teachers-information officers of the French educational system follow during their professionalization, two years of teaching centred in particular on the sciences of the information and the communication (SIC). During this communication, we shall at first try to show how builds itself gradually this professional and scientific culture of the information, for secondly, observe the forms of mediation developed on the ground by the actors, during their first professional activities in school. Four types of mediation seem to prevail at the observed teacher´s-information officer´s.
Palavras-chave:
Keywords:
Palabras clave:
Mots clés:


LIQUETE, V. Construção da prática profissional e das mediações documentais do professor documentalista francês. Perspectivas em Ciência da Informação, v., n. esp, 2009.
LIQUETE VL. Construção da prática profissional e das mediações documentais do professor documentalista francês. Perspectivas em ciencia da informacao. 2009;(esp).
LIQUETE, V. (2009). Construção da prática profissional e das mediações documentais do professor documentalista francês. Perspectivas em ciencia da informacao; (esp).
Dados complementares
Informações

Conteúdo relacionado às informações.

Dados explicitados em RDF do trabalho
CategoryDetails
dateOfAvailability2009-11-20: 101800
hasAuthorVincent Liquete: (101839)
hasFileStorage_repository/477/2022/10/oai_periodicos_ufmg_br_article_23124#00029.pdf: (205388)
hasPageEnd162: 431
hasPageStart149: 1166
hasSectionOfArtigo: 3
wasPublicationInDate2009-11-20: (280134)
hasLanguageExpressionpt: (232736)
hasLicenseRESERVERD: (234643)
isPartOfSourcePerspectivas em ciencia da informacao: 477
hasIssueOfISSUE:JNL:29: 2009-0-0: (232167)
hasAbstractFor these last twenty years, the teachers-information officers of the French educational system follow during their professionalization, two years of teaching centred in particular on the sciences of the information and the communication (SIC). During this communication, we shall at first try to show how builds itself gradually this professional and scientific culture of the information, for secondly, observe the forms of mediation developed on the ground by the actors, during their first professional activities in school. Four types of mediation seem to prevail at the observed teacher´s-information officer´s.: 0
hasIDoai:periodicos.ufmg.br:article/23124
hasRegisterIdhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23124: 0
hasSource1981-5344
hasTitleConstrução da prática profissional e das mediações documentais do professor documentalista francês: 0
hasUrlhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23124
hasUrlhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23124/18705
prefLabeloai:periodicos.ufmg.br:article/23124#00029: 0
Classe: Article