Economia criativa e trabalho imaterial: a indústria da moda sob uma perspectiva informacional | Creative economy and immaterial labour: the fashion industry under an informational perspective
[Liinc em Revista; v. 6, n. 1 (2010): Cultura e trabalho imaterial]
Cultura e Trabalho Imaterial | Culture and Immaterial Labour
Economia criativa e trabalho imaterial: a indústria da moda sob uma perspectiva informacional | Creative economy and immaterial labour: the fashion industry under an informational perspective

Resumo: Resumo Este artigo visa refletir sobre a construção de identidades de marca na economia criativa a partir das dinâmicas informacionais de seus atores. Propõe um modelo de análise baseado em uma nova metáfora organizacional e na opção por uma abordagem em diferentes níveis daquela dinâmica. Demonstra sua aplicabilidade a partir do exemplo de uma empresa atuante na indústria da moda. Palavras-chave: economia criativa; trabalho imaterial; indústria da moda; centrais de criatividade; dinâmicas informacionais. Abstract This article aims to reflect on the development of brand identities in the creative economy from the point of view of its actors’ informational dynamics. It proposes a model of analysis based on a new organizational metaphor and on a multi-level approach to that dynamic. It also demonstrates its applicability using the example of an active company in the fashion industry. Keywords: creative economy; immaterial labour; fashion industry; creativity centrals; informational dynamics.    

Palavras-chave: Economia Criativa. Trabalho Imaterial. Indústria da Moda. Central de Criatividade. Dinâmica Informacional | Creative Economy. Immaterial Labour. Fashion Industry. Creativity Centrals. Informational Dynamics.



Como citar
PIRES, V. S. Economia criativa e trabalho imaterial: a indústria da moda sob uma perspectiva informacional | creative economy and immaterial labour: the fashion industry under an informational perspective. Liinc em revista, v. 6, n. 1, 2010. DOI: 10.18617/liinc.v6i1.328 Acesso em: 03 out. 2022.

Compartilhe
Plum X Metrics
NLP
proprietyvalue
DescriptorEconomia criativa e trabalho imaterial: a indústria da moda sob uma perspectiva informacional | Creative economy and immaterial labour: the fashion industry under an informational perspective
PIRES, Vladimir Sibylla
Liinc em revista, n. 1, v. 6, 2010. (Cultura e Trabalho Imaterial | Culture and Immaterial Labour) (pt-BR) 3
Identificadorhttp://revista.ibict.br/liinc/article/view/3219 (pt-BR) 3
IdentificadorDOI: 10.18617/liinc.v6i1.328 (pt-BR) 3
TitleEconomia criativa e trabalho imaterial: a indústria da moda sob uma perspectiva informacional | Creative economy and immaterial labour: the fashion industry under an informational perspective (pt-BR) 3
AuthorPIRES, Vladimir Sibylla (pt-BR) 1
Access Linkhttp://revista.ibict.br/liinc/article/view/3219/2869 (pt-BR) 3
IssueLiinc em revista, n. 1, v. 6, 2010. (pt-BR) 2
Nome da PulicaçãoLiinc em revista (pt-BR) 1
SessãoCultura e Trabalho Imaterial | Culture and Immaterial Labour (pt-BR) 1
Disponibilizado2010-03-29 (pt-BR) 1
hasAbstractResumo Este artigo visa refletir sobre a construção de identidades de marca na economia criativa a partir das dinâmicas informacionais de seus atores. Propõe um modelo de análise baseado em uma nova metáfora organizacional e na opção por uma abordagem em diferentes níveis daquela dinâmica. Demonstra sua aplicabilidade a partir do exemplo de uma empresa atuante na indústria da moda. Palavras-chave: economia criativa; trabalho imaterial; indústria da moda; centrais de criatividade; dinâmicas informacionais. Abstract This article aims to reflect on the development of brand identities in the creative economy from the point of view of its actors’ informational dynamics. It proposes a model of analysis based on a new organizational metaphor and on a multi-level approach to that dynamic. It also demonstrates its applicability using the example of an active company in the fashion industry. Keywords: creative economy; immaterial labour; fashion industry; creativity centrals; informational dynamics.     (pt-BR) 3
hasFileStorage_repository/708/2018/09/oai_ojs_revista_ibict_br_article_3219#00051.pdf () 1
hasIdEconomia criativa e trabalho imaterial: a indústria da moda sob uma perspectiva informacional | Creative economy and immaterial labour: the fashion industry under an informational perspective
PIRES, Vladimir Sibylla
Liinc em revista, n. 1, v. 6, 2010. (Cultura e Trabalho Imaterial | Culture and Immaterial Labour) () 3
SourceLiinc em Revista; v. 6, n. 1 (2010): Cultura e trabalho imaterial (pt-BR) 3
Source1808-3536 () 3
ThemaEconomia Criativa (pt-BR) 1
ThemaTrabalho Imaterial (pt-BR) 1
ThemaIndústria da Moda (pt-BR) 1
ThemaCentral de Criatividade (pt-BR) 1
ThemaDinâmica Informacional | Creative Economy (pt-BR) 1
ThemaImmaterial Labour (pt-BR) 1
ThemaFashion Industry (pt-BR) 1
ThemaCreativity Centrals (pt-BR) 1
ThemaInformational Dynamics (pt-BR) 1